برگزاری اولین دوره کلاس های آموزشی تخصصی تبلیغ سطح 2 ویژه ائمه جماعات تهران

برگزاری اولین دوره کلاس های آموزشی تخصصی تبلیغ سطح 2 ویژه ائمه جماعات تهران
کلاس های آموزشی دوره تخصصی تبلیغ ویژه ائمه جماعات داوطلب در این دوره ها برگزار شد.

به گزارش معاونت آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد با آغاز دوره تخصصی تبلیغ در سطح 2، ائمه جماعات پذیرفته شده در این دوره ها، اردیبهشت سال جاری تحت آموزش های ویژه قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش کلاس آموزشی فلسفه 1 ویژه دانش پژوهان سطح 2 دوره تخصصی تبلیغ، شنبه 25 اردیبهشت ماه به همت معاونت آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد و در مجتمع آموزشی فرهنگی محراب برگزار شد.

در این کلاس آموزشی که با حضور جمعی از ائمه جماعات پذیرفته شده در دوره تخصصی تبلیغ برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین رضاییان، استاد فلسفه به بیان مقدماتی در این زمینه پرداخت.

پیشینه درس فلسفه در حوزه علمیه، لزوم طرح مباحث فلسفی برای رفع شبهات، ضرورت باز کردن فضای فلسفی برای عرصه تبلیغ، طرح روند کلی آموزش فلسفه در دوره تبلیغ، مقدمات هستی شناسی فلسفی، خداشناسی فلسفی، انسان شناسی فلسفی، فلسفه اخلاق و فلسفه سیاست، معرفی منابع مورد نیاز برای فلسفه در حوزه تبلیغ، شناسایی فضای فکری مخاطبان در مسجد، تشریح منابع شناخت انسان، تقسیم شناخت انسان به حضوری و حصولی و تقسیم وجور به ضروری و ممکن و ممتنع از مباحثی بود که در این جلسه به بحث و گفتگو گذاشته شد.

در ادامه این دوره کلاس آموزش روش سخنرانی، ویژه ائمه جماعات حاضر در دوره تخصصی تبلیغ، سطح 2، عصر شنبه 25 اردیبهشت ماه برگزار شد.

در این کلاس حجت الاسلام و المسلمین ملانوری، از مدرسین برجسته روش سخنرانی به بیان موارد آموزشی پرداخت.

جایگاه تبلیغ و سخنرانی دینی، اصول انتقال پیام به دیگران، تفاوت سخنرانی با سخن گفتن، تعریف سخنرانی و تبلیغ، مخاطب محوری در سخنرانی، آفت سنجی، آسیب شناسی و نیازسنجی در سخنرانی، روش های تحریک و اقناع مخاطب، مسئله یابی و شناخت مشکلات مخاطب، تعیین زاویه دید مخاطبین، انواع و اقسام سخنرانی ها، اقتضائات مخاطب امروزی، تشدید از دامن زدن به اختلافات، تناسب خطبه ها و روش های ایجاد انگیزه در مخاطب از مهمترین محورهایی بود که در این جلسه بررسی شد.   

در ادامه هم کلاس آموزش روش تدریس و کلاس داری، در دوره تخصصی تبلیغ سطح 2، صبح یکشنبه 26 اردیبهشت ماه در مجتمع محراب برگزار شد.

در این جلسه آموزشی حجت الاسلام و المسلمین تقوی خلاصه ای از مهمترین سرفصل های آموزشی چون علاقه مندی های مخاطبان، نکات مهم برای جلب توجه مخاطب، اهمیت معما، داستان و خاطره در جلب توجه مخاطب، انواع روش های تفکر برانگیزی، فرمول های برقراری ارتباط و لزوم نیازسنجی مخاطب را تشریح کرد.

همچنین کلاس آموزشی روش تحقیق، عصر یکشنبه توسط حجت الاسلام و المسلمین طالبی و با حضور ائمه جماعات دانش پژوه دوره تخصصی تبلیغ سطح دو برگزار شد.

تعریف تحقیق، اهداف جستجوی علم، تعریف روش تحقیق، روش های انتخاب موضوع، اهداف تحقیق، مراحل پژوهش و ... از مباحثی بود که مطرح شد.

لازم به ذکر است دور دوم کلاس های آموزشی دوره تخصصی تبلیغ سطح 2، در پایان تیر ماه برگزار می شود.


تبلیغ، سطح 2، فلسفه 5
تبلیغ، سطح 2، فلسفه 4
تبلیغ، سطح 2، فلسفه 3
تبلیغ، سطح 2، فلسفه 2
تبلیغ، سطح 2، فلسفه 1
تلبیغ، سطح 2، روش سخنرانی 7
تلبیغ، سطح 2، روش سخنرانی 6
تلبیغ، سطح 2، روش سخنرانی 5
تلبیغ، سطح 2، روش سخنرانی 4
تلبیغ، سطح 2، روش سخنرانی 3
تلبیغ، سطح 2، روش سخنرانی 2
تلبیغ، سطح 2، روش سخنرانی 1
تبلیغ، سطح 2، روش تدریس 8
تبلیغ، سطح 2، روش تدریس 7
تبلیغ، سطح 2، روش تدریس 6 

تبلیغ، سطح 2، روش تدریس 5 تبلیغ، سطح 2، روش تدریس 4
تبلیغ، سطح 2، روش تدریس 3
تبلیغ، سطح 2، روش تدریس 2
تبلیغ، سطح 2، روش تدریس 1
تبلیغ، سطح 2، روش تحقیق 5
تبلیغ، سطح 2، روش تحقیق 4
تبلیغ، سطح 2، روش تحقیق 3
تبلیغ، سطح 2، روش تحقیق 2
تبلیغ، سطح 2، روش تحقیق 1

۱۲ تیر ۱۳۹۵ ۱۰:۲۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید