برگزاری دوره آموزشی استهلال + تصویر

برگزاری دوره آموزشی استهلال + تصویر
دوره آموزش نجوم و استهلال ویژه ائمه جماعات نواحی شهید دستغیب، شهید صدوقی، علامه امینی برگزار شد.

به گزارش معاونت آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد، اولین جلسه دوره آموزشی هادیان (آموزش و ارتقاء توان مدیریتی و هدایتی ائمه جماعات استان تهران) با موضوع نجوم و استهلال به همت معاونت آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد، در ناحیه شهید دستغیب برگزار شد.

این جلسه که پنج شنبه 23 ام اردیبهشت ماه و با حضور حدود 80 نفر از ائمه جماعات نواحی سه گانه در مسجد بقیه الله اعظم اسلامشهر دایر شد، حجت الاسلام و المسلمین موحدی نژاد از اعضای ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری مباحث مقدماتی را درباره نجوم و استهلال مطرح کرد.

آشنایی با مختصات جغرافیایی کره زمین و ماه، آشنایی با حرکات اجرام آسمانی، افق شناسی و بررسی اوقات نمازها، استهلال و بررسی مبانی فقها در این موضوع و آشنایی با قوانین کشورهای ایران و عربستان در موضوع استهلال و همچنین مختصر مباحثی در باب قبله از مهمترین محورهای مطرح شده در این دوره 4 ساعته بود.

در دوره آموزشی هادیان که ویژه ماه مبارک رمضان طراحی شده علاوه بر نجوم و استهلال دوره آموزش احکام تخصصی، تحلیل سیاسی، امام و مهدویت و روش بیان تفسیر نیز در نواحی و مناطق با هدف ارتقاء مهارت ائمه جماعات در پاسخگویی به مسائل شرعی و موضوعات روز در ماه مبارک رمضان در حال برگزاری است.


دوره آموزشی هادیان. نجوم. 02.23 6
دوره آموزشی هادیان. نجوم. 02.23 5
دوره آموزشی هادیان. نجوم. 02.23 4
دوره آموزشی هادیان. نجوم. 02.23 3
دوره آموزشی هادیان. نجوم. 02.23 2
دوره آموزشی هادیان. نجوم. 02.23 1

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۱:۲۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید