دوره آموزشی اصول ایمنی خدام ناحیه شهید باهنر برگزار شد + تصاویر

دوره آموزشی اصول ایمنی خدام ناحیه شهید باهنر برگزار شد + تصاویر
در دوره آموزش اصول ایمنی خدام که در ناحیه شهید باهنر برگزار شد، شیوه های اطفاء حریق در مساجد و راهکارهای جلوگیری از بروز آتش تشریح و تبیین شد.

به گزارش معاونت آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد، جلسات آموزشی اصول ایمنی، ویژه خدام ناحیه شهید باهنر صبح دوشنبه 20 ام و سه شنبه 21 ام اردیبهشت ماه، در ایستگاه 6 آتش نشانی واقع در میدان تجریش برگزار شد.

در این دوره آموزشی که با همکاری معاونت آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد و سازمان آتش نشانی تهران برگزار شد، بالغ بر 30 نفر از خدام مساجد ناحیه شهید باهنر تحت آموزش های تخصصی ایمنی قرار گرفتند.

غلامرضا مردانی، از مربیان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در ابتدای این دوره آموزشی چهار ساعته، با بیان اینکه مسجد یکی از اماکنی است که مواد قابل اشتعالی را در خود جای داده است، به ارائه تذکراتی برای پیشگیری از بروز آتش سوزی در مسجد پرداخت.

بررسی مواد قابل اشتعال در مسجد، راهکارهای جلوگیری از بروز آتش در مسجد، تشریح روش های اطفا حریق متناسب با مواد قابل اشتعال، تشریح نحوه استفاده از ابزار اطفا حریق، شناسایی روش های تشخیص به موقع آتش سوزی در مسجد و نکات ایمنی در هنگام خاموش کردن آتش از مباحثی بود که در این دوره به خدام مساجد ارائه شد.

در بخشی از این کلاس آموزشی نکات، ابهامات و سئوالات مربوطه از سوی خدام حاضر در دوره آموزشی طرح شد.

در پایان این دوره نیز خدام محترم بصورت عملی به مرور مطالب مطرح شده و اطفا عملی حریق با ابزار مختلف پرداختند.

دوره آموزشی اصول ایمنی مساجد، در کنار دوره آموزش بهداشت و سلامت از موارد طرح آموزش خدام با عنوان طرح «کرامت» است که توسط معاونت آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد در شش ماه نخست سال 95، در نواحی 17 گانه استان تهران اجرا می شود.


دوره آموزش ایمنی. ناحیه شهید باهنر 7
دوره آموزش ایمنی. ناحیه شهید باهنر 6
دوره آموزش ایمنی. ناحیه شهید باهنر 5
دوره آموزش ایمنی. ناحیه شهید باهنر 4
دوره آموزش ایمنی. ناحیه شهید باهنر 3
دوره آموزش ایمنی. ناحیه شهید باهنر 2
دوره آموزش ایمنی. ناحیه شهید باهنر 1

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۰:۱۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید