آغاز دوره آموزشی بهداشت و سلامت

آغاز دوره آموزشی بهداشت و سلامت
دوره آموزشی بهداشت و سلامت ویژه خدام مساجد استان تهران برگزار می شود.

به گزارش معاونت آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد، دوره آموزشی بهداشت و سلامت برای خدام خانه خدا، ذیل طرح کرامت، از نیمه اردیبهشت ماه سال جاری، در نواحی هفده گانه برگزار می شود.

این دوره ها با موضوعات: بهداشت عمومی مساجد، بهداشت آبدراخانه و آشپزخانه، بهداشت مواد غذایی و آشنایی با مواد و روش های ضدعفونی مواد غذایی و محیط و همچنین مبارزه با حیوانات و حشرات موذی  با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه شهید بهشتی برگزار می گردد.

در این دوره ها خدام مساجد با حضور در نواحی هفده گانه مربوطه، ضمن به همراه داشتن بسته کرامت 1 به عنوان منبع درسی این دورها، که حول موضوع بهداشت مساجد تدوین شده و در روزهای پایانی سال 94 در بین این عزیزان توزیع شده است، در یک دوره 2 ساعته، توسط اساتید اعزامی از دانشگاه علوم پزشکی، نسبت به مسائل و موضوعات مطرح شده در بسته کرامت 1 توجیه شده و رفع اشکال از مباحث صورت می گیرد.

نواحی هفده گانه ملزم به برگزاری این دوره ها  مطابق با استانداردهای آموزشی معاونت آموزش مرکز بوده و به هر کدام از خدام شرکت کننده در این دوره پس از پایان دوره، و ارسال فرم های نظرسنجی و پاسخنامه بسته کرامت و کسب امتیاز لازم، گواهی اتمام دوره بهداشت عمومی ارائه می شود.

شایان ذکر است دوره های آموزشی ویژه خدام از سلسله برنامه های طرح کرامت در جهت رشد و ارتقای فنی و تخصصی خدام برنامه ریزی شده که موضوع بهداشت و سلامت در راستای سلسله موضوعات و مهارت های آموزشی تدوین شده برای خدام می باشد که مبتنی بر نیاز های مساجد برنامه ریزی و متون تخصصی در قالب بسته کرامت 1 برای آن تهیه و تولید شده است.

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۱:۳۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید