تاکید بر تقوا به عنوان ابزاری برای تحلیل سیاسی درست

تاکید بر تقوا به عنوان ابزاری برای تحلیل سیاسی درست
جلسه آموزش روش تحلیل سیاسی ائمه جماعات چهارشنبه هفتم بهمن ماه در مجموعه فرهنگی آموزشی محراب برگزار شد.

جلسه آموزش روش تحلیل سیاسی صبح روز چهارشنبه هفتم بهمن ماه با حضور جمعی از ائمه جماعات و با سخنرانی حجج اسلام آقایی، نوری و دکتر عباسعلی رهبر در مجموعه فرهنگی آموزشی محراب برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین نوری معاون آموزش مرکز، با ارائه توضیحاتی درباره کتاب روش تحلیل سیاسی افزود: موضوعات سیاسی در مساجد کم رنگ شده و ائمه جماعات باید روی این مباحث مانور ویژه دهند.

ایشان با توصیه به اینکه ائمه جماعات باید مسئله ها و موضوعات و مشکلات مخاطبان را تشخیص دهند تا در پاسخ به آنها دچار تردید نشوند، یادآور شد: ائمه جماعات باید روانشناسان خوبی باشند و از حال ظاهری افراد، وضعیت فعلی مخاطبان را درک و بتوانند آن ها را هدایت کنند.

ایشان با اشاره به فرارسیدن ایام انتخابات، هدف برگزاری چنین جلسات آموزشی را تقویت قدرت تحلیل سیاسی ائمه جماعات و مخاطبان آنها دانسته و ابراز امیدواری کرد این جلسات باعث ارتقاء سطح آگاهی سیاسی مخاطبین گردد.

دکتر عباسعلی رهبر، استاد علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی و مولف کتاب روش تحلیل سیاسی در خصوص کتاب روش تحلیل سیاسی گفت: با توجه اینکه بحث تقوا، نیرو و انگیزه ای است که باعث اعمال خاصی می شود ضمن ارائه مثال از تحلیل های حضرت امام خمینی(ره) افزود: تقوا میتواند به تحلیل سیاسی افراد بسیار کمک کند.

وی افزود: محاسبات معنوی قطعا در تحلیل سیاسی افراد نقش فراوانی دارد و ایجاد کننده یک فرایند موثر است که امروزه روانشناسان از آن با عنوان هوش معنوی یاد می کنند. هوش معنوی کاربرد معنویت و معنا گرایی در حل مسائل فردی و اجتماعی است.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص کتاب تحلیل سیاسی گفت: این کتاب حسب منویات رهبر معظم انقلاب با هدف بصیرت افزایی به رشته تحریر درآمده است.

دکتر رهبر افزود: چهار چوب نظری ما در کتاب روش تحلیل سیاسی مبتنی بر کاربست معنویت در تحلیل است که از پیام های رهبر معظم انقلاب اسلامی در این باب استفاده و با بیانات ایشان این کتاب را جمع بندی کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین آقایی، معاون هماهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه مراسم به اهمیت تحلیل مسائل سیاسی در جامعه پرداخته وآن را مقوله ای بسیار مهم و حیاتی دانستند. از منظر ایشان فرد سیاسی باید در جهت سیاست تحصیل نموده و مطالعه کند ضمنا شنونده فعالی نیز باشد.

معاون هماهنگی مرکز امور رسیدگی به مساجد گفت: روش های مختلفی در تحلیل سیاسی وجود دارد مثل روش استقرایی، روش قیاسی، روش توصیفی، تحلیل محتوا و تحلیل گفتمان که هرکدام با توضیحات مختلف باید بینش و تحلیل سیاسی را بالا ببرد و به مردم اطلاع رسانی شود.

وی خاطر نشان کرد: اگر کسی سخنان رهبر معظم انقلاب را خوب گوش کند، حتی اگر اخبار مخفی هم نداشته باشد تحلیلگر ماهری خواهد شد، چون در صحبت های رهبری راهبردها، سیاست ها و راهکارها در هر موضوعی میتوان استخراج کرد.

ایشان ضمن ارائه جدیدترین اخبار روز، به ارائه مصداقی تحلیل هایی بر اساس روش تحلیل مقام معظم رهبری پرداختند.


جلسه تخصصی روش تحلیل سیاسی 9
جلسه تخصصی روش تحلیل سیاسی 8
جلسه تخصصی روش تحلیل سیاسی 7
جلسه تخصصی روش تحلیل سیاسی 6
جلسه تخصصی روش تحلیل سیاسی 5
جلسه تخصصی روش تحلیل سیاسی 4
جلسه تخصصی روش تحلیل سیاسی 3
جلسه تخصصی روش تحلیل سیاسی 2
جلسه تخصصی روش تحلیل سیاسی 1

۵ اسفند ۱۳۹۴ ۱۵:۳۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید