پنج شنبه / ۸ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۵
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۸۲۳۷
گزارشگر : ۶۹۱
امامِ‌ مسجدسیدالساجدین(ع) اعلام کرد

برگزاری «جشن غدیر، اجتماع رهپویان ولایت» در ۶ مسجد

حجت الاسلام «مهدی معراجی»، گفت: امسال همزمان با مسجد امام سیدالساجدین علیه السلام، ۵ مسجد در ۵ نقطه تهران برنامه خواهند داشت،

به گزارش سرویس مسجدخبر پایگاه تخصصی مسجد؛ در سال‌های گذشته «مسجد جامع امام سیدالساجدین علیه السلام» در خیابان استخر، به مدت ۱۰ شب، از از عید قربان تا عیدغدیر، برنامه‌هایی با محوریت غدیر و ولایت با عنوان «جشن غدیرخم، اجتماع رهپویان ولایت»‌ برگزار می‌نماید. امسال هم چند مسجد همراه با این مسجد، این جشن بزرگ را برگزار می‌کنند. 
 
در همین رابطه، حجت الاسلام «مهدی معراجی»، امام جماعت «مسجد جامع امام سیدالساجدین علیه السلام» درباره جزئیات ابتکارش در برگزاری «جشن غدیرخم، اجتماع رهپویان ولایت» گفت: چند سالی‌ست که ایام روز عید قربان تا عید غدیر، با عنوان «دهه امامت و ولایت» نامگذاری شده است. مسجد امام سیدالساجدین علیه‌السلام در سال‌های گذشته، این جشن را برگزار نموده است.
 
وی افزود: در این جشن‌ها، از وعاظ و خطبای سرشناس تهران از جمله حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری، آیت الله کاظم صدیقی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد، دعوت به عمل آمد که در باب واقعه غدیرخم، ولایت، تبلیغ غدیر و تبیین جایگاه امامت و ولایت سخنرانی نمودند. همچنین قاریان ممتاز بین المللی و مادحین اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در این جشن بزرگ برنامه داشتند. 

 

حجت‌الاسلام معراجی با بیان این‌که امسال، مساجد دیگری با همین سبک و سیاق و عناوین مشترک، همزمان با مسجد امام سیدالساجدین علیه السلام برنامه خواهند داشت، گفت: امسال در ۵ نقطه تهران، ۵ مسجد حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف واقع در افسریه، حاج حسن صنیع الدیوان در خیابان وحدت اسلامی، امام صادق آل محمد علیه السلام جنت‌آباد، حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها در تهرانپارس، و مسجد جامع ولنجک برنامه‌هایی با عنوان «جشن غدیرخم، اجتماع رهپویان ولایت»‌ به مدت ۱۰ شب با محوریت «تبلیغ غدیر و تبیین جایگاه امامت و ولایت در جامعه اسلامی و شیعی» برگزار می‌نمایند.

 

حجت الاسلام معراجی، در رابطه با ویژه برنامه های این مراسمات گفت: از ویژه‌برنامه‌های این مساجد در طول این شب‌ها با محوریت غدیر و امامت و ولایت، می‌توان به «غدیر و کودک و نوجوان»، «غدیر و بانوان»، «غدیر و حجاب« و «غدیر و قرآن» که شب‌ها مساجد قبل از سخنرانی تلاوت قرآن دارند، اشاره نمود. غالب این برنامه‌ها در مساجد یاد شده مشترک هستند.

 

وی افزود: امسال در این جشن‌ها، مسابقات کتابخوانی غدیر در دو سطح نوجوانان و بزرگسالان برای خواهران و برادران برگزار می‌شود. همچنین مسابقات حضوری از متن سخنرانیِ سخنرانان، در این شب‌ها برگزار می‌شود. این مسابقات بر اساس تجربه سال‌های پیش، باعث حضور پررنگ نوجوانان پای منابر این شب‌ها می‌شود و به افزایش معلومات آنها پیرامون آنچه سخنران بیان می‌نماید، کمک می‌کند.

 

حجت الاسلام معراجی افزود: همچنین اطعام غدیر و ایستگاه‌های صلواتی برای پذیرایی از مردم و تبلیغ غدیر، در طول این ۱۰ شب و در محله‌ها برپا می‌شوند.

 

امام جماعت مسجد امام سیدالساجدین علیه السلام گفت: در سال‌های گذشته، مسجد امام سید الساجدین علیه السلام، در روز عید غدیر خم کاروان شادی به راه می‌انداخت، اما چون امسال این روز مصادف شده با روز جمعه، این مسجد، تا پایان نماز جمعه برنامه‌ای نخواهد داشت.

 

وی افزود: امیدواریم و تلاش می‌کنیم، سال آینده در ایام «دهه امامت و ولایت» مساجد بیشتری با این ۶ مسجد همراه شوند.

 

پایان پیام/

https://amoozesh.masjed.ir/u/1aww
جشن غدیر
مسجد صادق آل محمد(صل الله علیه و آله)
مسجد صاحب الزمان(ع الله فرجه)
مسجد صنیع الدیوان
مسجد فاطمه الزهرا(سلام الله علیها)
مسجد جامع ولنجک
مسجد جامع امام سید الساجین(علیه السلام)

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید