دوشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۱ / ۰۸:۲۵
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۵۵۷
گزارشگر : ۶۹۱
عباس سلیمی مطرح کرد:

راه حل مشکل بودجه قرآنی در مساجد

پیشکسوت قرآنی کشورمان با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی گفت: ده‌ها هزار مؤسسه و هیئت قرآنی در کشورمان داریم اما اگر مساجد پایگاه قرآنی شوند، مباحث بودجه‌های قرآنی هم حل می‌شود.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی و مشاور قرآنی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی، گفت: در بیانات حضرت ختمی مرتبت، پیامبر مکرم اسلام(ص) بر موضوع هر مسجد یک پایگاه قرآنی تاکید شده است و فرموده‌اند که همانا مساجد به عنوان پایگاه‌های قرآنی در نظر گرفته شده‌اند.

وی با بیان اینکه برای تحقق این امر باید ائمه جماعت و هیئت امنای مساجد باید به تقویت محتوای معرفتی قرآن توجه کنند، افزود: اهالی محله و مسجد باید بانی برگزاری جلسات قرآنی مختلف شوند و اگر تفاهم‌نامه میان مرکز رسیدگی به امور مساجد و آموزش و پرورش منعقد شود و یا سازمان تبلیغات اسلامی با کانون‌های مساجد تعامل و تفاهم کند، بخش اعظم مساجد ما پایگاه قرآنی خواهند شد.

سلیمی تصریح کرد: ده‌ها هزار مؤسسه و هیئت قرآنی در کشورمان داریم اما اگر مساجد پایگاه قرآنی شوند، مباحث بودجه‌های قرآنی هم حل می‌شود و با برگزاری کلاس خوشنویسی قرآن، پاسخ به شبهات در مساجد و .... شاهد پویایی و زنده شدن مسجد خواهیم بود و مسجد واقعا به پایگاه قرآنی تبدیل می‌شود.

این پیشکسوت قرآنی کشورمان، قرآن را به بهترین راه و مسیر جهت در امان ماندن از تهدیدات عنوان کرد و گفت: قرآن یک درس و مسیر مطلوب فرهنگی و تربیتی است که خانواده و جامعه برای تربیت نسل جدید باید به آن توجه ویژه داشته باشد.

وی با یادآوری تأکیدات امام صادق (ع) در خصوص قرائت قرآن توسط نوجوانان و جوانان اظهار کرد: هر جوان و نوجوان با ایمانی که قرآن بخواند، قرآن با گوشت و خون وی عجین خواهد شد لذا ما برای عجین شدن نسل جدید خود با قرآن باید نه فقط به قرائت بلکه مفاهیم و آموزه‌های قرآن را به آن‌ها بشناسانیم تا قرآن را به عنوان نقشه راه زندگی بشناسند و از آن بهره مناسب ببرند.

فرصت مسابقات قرآن برای استخراج سبک زندگی اسلامی

سلیمی با تأکید بر اینکه قرآن معتبرترین سند بالادستی کائنات و حاوی بایدها و نبایدهای زندگی است، گفت: مسابقات قرآنی فرصت مناسبی برای تدبر در قرآن و استخراج سبک زندگی اسلامی برای نسل کودک، نوجوان و جوان است.

مشاور قرآنی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تأکید کرد: آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه باید با اجرای برنامه‌های متنوع و اثربخش فرصت آموزش قرآن و مفاهیم آن را برای نسل جدید فراهم کنند.

انتهای پیام/

https://amoozesh.masjed.ir/u/Res

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید