سه شنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۵
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۳۵۳
گزارشگر : ۶۹۲
یادداشت ویژه

به مناسبت سالروز عفاف و حجاب

حجاب جزئی از برنامه جامع دین در مقابله با بهره کشی ظالمانه از زنان محسوب می‏ شود

پایگاه تخصصی مسجد، ضمن بزرگداشت روز عفاف و حجاب یادداشتی را با موضوع حجاب، تقدیم حضور مخاطبان گرانقدر خود می نماید.
 
که همین لباس زیباست نشان آدمیت!
 
بدون شک، فرهنگ شریف و پویای اسلام عزیز بر خلاف فرهنگ متحجر و به ظاهر مدرن غربی و همچنین غرب زده های هوس­باز و لذت گرا، طرفدار برچیده شدن خودنمایی وجود گرانسنگ زن و زیبنده ماندن او به لباس فاخر و ارزشمند «حیا» در جامعه است؛
آری! اسلام مخالف ورود زنان به عرصه ی سخیف و بی پایان تظاهر و بروز جاذبه های پیکر خود و تحریک هوس های آلوده ی مردان بیمار دل است؛
 از این رو حجاب جزئی از برنامه جامع دین در مقابله با بهره کشی ظالمانه از زنان محسوب می‏ شود.
اسلام می ‏گوید کامیابی ­های جنسی اعم از هرگونه ابراز احساسات و عواطف، عشق ورزی و هر نوع بهره بردن سمعی، بصری و لمسی در مواردی غیر از حریم امن و مقدس خانواده، مایه ی آلودگی و ناپاکی و سقوط ارزش های جامعه می‏ باشد.
باید اذعان نمود که فلسفه ی حجاب مکتوم و پنهان نیست، چرا که فرهنگ مشوق برهنگی و آزادی بدون مرز، پیامدهایی همچون تهییج دائم مردان مخصوصا جوانان را در پی دارد که سبب کوبیدن اعصاب آنها و ایجاد هیجان­ های بیمار گونه و گاه سرچشمه ی امراض روانی می‏ گردد، حال آنکه دین عزیز اسلام می‏ خواهد مردان و زنان ارزشمند و مسلمان، روحی آرام و اعصابی معتدل و چشم و گوشی پاک  داشته باشند، و این موضوع تنها یکی از فلسفه‏ های حجاب است.
در عصر مدرنیته آمارهای قطعی و مستند نشان می‏ دهد که با افزایش تمایل به برهنگی در جهان، طلاق و از هم گسیختگی بنیان خانواده در دنیا به طور مداوم بالا رفته، حال آنکه می بینیم در محیطی که حجاب و حیا حاکم است (با رعایت سایر شرائط و ملاحظات اسلامی) زوجین تعلق به یکدیگر دارند، و احساساتشان، عشق و عواطفشان مخصوص یکدیگر است؛ لیکن در «بازار آزاد برهنگی» عملاً زنان به صورت کالای بی ارزش مشترکی در آمده‏ اند و دیگر قداست پیمان زناشویی بی معنا شده است که این آسیب به فروپاشی نهاد خانواده منتهی شده است.
گسترش دامنه ی این پدیده ی شوم و در نتیجه افزایش بی رویه ی فرزندان نامشروع، از دردناکترین پیامدهای بی حجابی است و این امر سرچشمه ی انواع رذالت ها و جنایت­ ها در جوامع انسانی بوده و هست؛ بحرانی عظیم که منبعث از یکی از عوامل مؤثر بر آن یعنی مساله ی برهنگی، بی حیایی و بی حجابی است.
در جوامع ظلمانی، هنگامی که زن را از طریق جاذبه ی جنسیش وسیله ی تبلیغ کالاها و دکور اطاق­ های انتظار و عاملی برای جلب جهانگردان و سیاحان و مانند اینها قرار بدهند، در چنین جامعه‏ ای شخصیت زن تا سر حد یک عروسک، یا یک کالای بی ارزش سقوط می‏ کند و ارزش­ های والای انسانی او به کلی به دست فراموشی سپرده می‏ شود، و تنها افتخار او زیبایی ظاهری و خودنمائی کالبدی اش می‏ شود و به این ترتیب، این گوهر گرانبهای خلقت مبدل به وسیله‏ ای برای اشباع هوس­ های سرکش انسان‏ نماهای دیو صفت خواهد شد! 
در چنین جامعه ‏ای چگونه یک زن می ‏تواند با ویژگی­ های اخلاقی، علم و آگاهی و دانائیش جلوه کند و حائز مقام حقیقی والای خود گردد؟!

 

یادداشت از حجت اله ذاکر

https://amoozesh.masjed.ir/u/yrq

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید