شنبه / ۲۴ مهر ۱۳۹۵ / ۱۳:۴۶
سرویس : مسجد آموز - ائمه جماعات
کد خبر : ۲۶۸۷۵
گزارشگر : ۳۲۲

ائمه جماعات ناحیه مصطفی خمینی فنون رثاء و مرثیه سرایی را فرا گرفتند

دوره آموزشی فن رسا و مرثیه خوانی ویژه ائمه جماعات مساجد ناحیه شهید مصطفی خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش معاونت آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد، اولین دوره آموزشی فن رسا و مرثیه خوانی ویژه ائمه جماعات ناحیه شهید مصطفی خمینی، صبح شنبه دهم مهرماه با حضور حجت الاسلام و المسلمین واضحی استاد فن رثا و خطابه، حجت الاسلام و المسلمین اصغری مدیر ناحیه شهید مصطفی خمینی(ره) و تعدادی از ائمه جماعات مساجد ناحیه یاد شده در مسجد سیدالشهداء(ع) واقع در محله وصفنارد برگزار شد.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام و المسلمین اصغری ضمن خیرمقدم و عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان، برگزاری دوره آموزشی فن رسا و مرثیه خوانی را مطالبه ائمه جماعات ناحیه دانسته و استفاده از منابع معتبر برای منابر در ایام ماه محرم و صفر را در روشنگری قیام عاشورا و جلوگیری از نفوذ خرافات در سوگواری ائمه معصومین(ع) مفید فایده خواندند.

حجت الاسلام و المسلمین واضحی استاد فن رسا و مرثیه خوانی ضمن معرفی برخی منابع معتبر به منظور استفاده در منابر ماه محرم، راهکارهای مناسب برای تاثیرگذاری هرچه بیشتر سخنرانی مربوط به ماه محرم را بیان کرد.

وی مراجعه به مقاتل معتبر، کتب شعر برخی شعرا و ارتباط گیری سخنران و مداح با مستمعین را از مهمترین روشهای اثرگذاری بر مخاطب در مجالس عزای معصومین(ع) دانست.




https://amoozesh.masjed.ir/u/voc

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید