سه شنبه / ۵ اَمرداد ۱۳۹۵ / ۱۷:۳۱
سرویس : مسجد آموز - خدام
کد خبر : ۲۵۷۲۰
گزارشگر : ۳۲۲

انتشار کتب مطلع هدایت و مطلع کرامت

درسنامه ائمه جماعات و خدام جدید الانتصاب مساجد با عنوان مطلع هدایت و مطلع کرامت در آستانه انتشار است.

به گزارش معاونت آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد، این معاونت با هدف ارائه محتوایی امین و کاربردی و با برگزاری دوره­های آموزشی نظری و کارگاهی، برای کارگزاران مساجد اعم از ائمه محترم جماعات، خدام و اعضای هیئت امناء، فعالیت­های آموزشی خود را سازماندهی نموده است. این معاونت حسب احصای نیازهای هر گروه از کارگزاران مسجد و ناظر به اولویت­های برنامه­ای، دوره­های مدونی را با دعوت از اساتید مجرب و کارکشته، ضمن ارائه بسته­های محتوایی برگزار می­نماید.

یکی از این دوره­ها که به صورت فصلی برای خدام و ائمه محترم جماعات مساجد برگزار می­گردد، دوره آموزش خدام و ائمه جماعات جدید الانتصاب است. در این دوره که ویژه عزیزانی است که به تازگی توفیق خدمت در پایگاه مسجد را یافته­اند، تلاش بر این است تا این عزیزان در دو حوزه دانشی ومهارتی تخصص و تجربه لازم را کسب نمایند. ویراست اول محتوای آموزشی این دوره در قالب دو دوره دوجلدی با عنوان مطلع هدایت (ویژه ائمه جماعات) و مطلع کرامت (ویژه خدام)، در آستانه انتشار است. جلد اول این درسنامه های آموزشی شامل مباحث اساسی پیرامون مباحث دانشی است. در سلسله موضوعات دانشی، سعی بر این است امام جماعت و خادم جدید الانتصاب با شأن و جایگاه مسجد از منظر قرآن، روایات آشنا شده و آنگاه ضمن مرور سلسله بیانات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و خلف صالح ایشان حضرت آیت الله العظمی خامنه­ای با جایگاه مسجد را در نظام جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش آشنا شود.

در جلد دوم این مجموعه کتاب ها مباحث مهارتی مرتبط با حوزه فعالیت ائمه جماعات و خدام طرح می شود. به گونه ای که امام جماعت با وظایف خود در مسجد، مدیریت تشکیلات مسجد، اصول اولیه مسائل مالی و حقوقی آشنا می شود. در این بخش از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج علی اکبری ریاست محترم مرکز رسیدگی به امور مساجد و جمعی دیگر از مدیران ستادی و مدیران نواحی جهت ارائه تجربیات و رهنمودهای تشکیلاتی استفاده شده است.

همچنین جلد دوم از مجموعه کتاب های مطلع کرامت فصولی به آموزش مهارت هایی در عرصه ایمنی، بهداشت، امنیت و حفاظت و تاسیسات به خدام مساجد اختصاص یافته است.

حسب برنامه ریزی انجام شده رونمایی از این آثار در نیمه دوم شهریور ماه سالجاری مصادف با آغاز سال تحصیلی 96-95 طی مراسمی با حضور ائمه جماعات برگزار می شود.

https://amoozesh.masjed.ir/u/exl

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید