جلسه آموزشی فن رثاء و مرثیه سرایی در ناحیه حضرت عبدالعظیم برگزار شد

جلسه آموزشی فن رثاء و مرثیه سرایی در ناحیه حضرت عبدالعظیم برگزار شد
جلسه آموزشی هادیان ویژه ائمه جماعات شهرری با موضوع فن رثا و مرثیه خوانی برگزار شد.

به گزارش معاونت آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد، در ادامه برگزاری دوره های آموزشی ائمه جماعات استان تهران موسوم به هادیان، دوره آموزشی فن رثا ویژه ائمه جماعات ناحیه حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.

در این جلسه که به همت معاونت آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد در تاریخ پنج شنبه یکم مهرماه سال 1395 در دفتر ناحیه حضرت عبدالعظیم(س) و با حضور بالغ بر 90 نفر از ائمه جماعات شهرری برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین واضحی، از اساتید فن رثاء به بیان نکات مهمی پیرامون مرثیه خوانی پرداخت.

تفاوت روضه، مرثیه و مداحی، اجزا مرثیه، آسیب شناسی روضه خوانی ها، بررسی منابع وجود در مرثیه، منبع شناسی مقاتل، راهکارها شناخت روایات های تاریخی دروغ و یا ضعیف درباره حادثه عاشورا، بررسی نمونه هایی از مطالب اشتباه در روضه های معروف و تاکید بر منابع صحیح و قوی در روایت های تاریخی از مواردی است که در این جلسه بدان پرداخته شد.

گفتنی است نواحی هفده گانه امور مساجد در استان تهران ملزم به برگزاری دوره های آموزشی هادیان مطابق با استانداردهای آموزشی معاونت آموزش امور مساجد بوده و به هر کدام از شرکت کنندگان در این دوره گواهی اتمام دوره هادیان ارائه می شود.






۲۴ مهر ۱۳۹۵ ۱۳:۵۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید