همایش پایانی دوره ایمنی خدام ناحیه شهید مصطفی خمینی برگزار شد+ تصاویر

همایش پایانی دوره ایمنی خدام ناحیه شهید مصطفی خمینی برگزار شد+ تصاویر
در همایش پایانی دوره ایمنی خدام ناحیه شهید مصطفی خمینی که با حضور مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران برگزار شد، از زحمات سازمان آتش نشانی و همچنین خدام مساجد تهران تقدیر به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد، همایش پایان دوره آموزش ایمنی خدام ناحیه شهید مصطفی خمینی با حضور مسئولین مرکز رسیدگی به امور مساجد و سازمان آتش نشانی تهران، روز دوشنبه 4 مرداد ماه برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین نوری، معاون آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد در این همایش در سخنانی  ضمن تقدیر از سازمان آتش نشانی تهران برای برگزاری دوره های ایمنی خدام مساجد، گفت: در شهرستان های استان تهران نیز 200 نفر از خدام آموزش­های مربوط به ایمنی و آتش نشانی را فرا گرفتند.

وی با بیان اینکه همانطور که آتش نشانی خدام مساجد را به عنوان آتش نشانان داوطلب می شناسد ما نیز مسئولین و کارکنان سازمان آتش نشانی را به عنوان خادمان افتخاری مساجد می شناسیم. 

معاون آموزش مرکز با اشاره به روایت پیامبر اکرم (ص) درباره پاداش آباد کردن مسجد، ادامه داد: ما در امر مسجد دچار غفلت شده ایم و باید با سرعت بیشتری این دست امور را پیش ببریم.

مهندس شریف زاده مدیر عامل سازمان آتش نشانی استان تهران هم در این همایش با بیان اینکه روزانه 280 حریق در تهران رخ می دهد  و این آمار هر روز در حال افزایش است، از ضعف فرهنگ ایمنی در تهران انتقاد کرد.

وی با تاکید بر این نکته که وظیفه ما نجات انسان هاست و حتی یک لحظه هم برای ما مهم است، گفت: در صدد هستیم فرهنگ استقرار وسایل آتش نشانی را مانند جعبه کمک های اولیه در همه جا داشته باشیم.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی استان تهران فعالیت های آتش نشانی را انسان دوستانه دانست و خاطر نشان کرد: دوره های آموزش آتش نشانی خدام مساجد تهران می تواند تا دوره های تکمیلی و دانشگاهی ادامه پیدا کند.

وی در بخش پایانی اظهاراتش با اشاره به حادثه مسجد ارگ در سال های پیش، عدم رعایت نکات ایمنی در مساجد را زمینه ای برای بروز اتفاقات غیر قابل جبران دانست. 

مهندس دهمندی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان آتش نشانی تهران نیز در این همایش با بیان اینکه سازمان آتش نشانی در سال های اخیر به پیشگیری و شناسایی علت حادثه ها روی آورده است، اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای شهر تهران آتش نشانی موظف به تربیت و آموزش آتش نشان های داوطلب است.

وی با اشاره به این موضوع که خوشحالیم که خادمین مساجد در کسوت آتش نشانان های داوطلب قرار گرفته اند، گفت: از آتش نشان های داوطلب در تربیت مربی استفاده می کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان آتش نشانی تهران ادامه داد: در تلاش هستیم تا 1500 نفر از خادمین مساجد تهران را به آموزش های ایمنی مجهز کنیم.

وی تدوین آیین نامه، بهره گیری عملیاتی و در نظر گرفتن مزایا و پوشش بیمه برای آتش نشانان داوطلب را از دیگر برنامه های سازمان آتش نشانی برشمرد.

 در پایان این همایش با هدایایی از خدام حاضر در همایش و مدیران سازمان آتش نشانی تقدیر به عمل آمد.


همایش پایانی آتش نشان داوطلب 14
همایش پایانی آتش نشان داوطلب 13
همایش پایانی آتش نشان داوطلب 12
همایش پایانی آتش نشان داوطلب 11
همایش پایانی آتش نشان داوطلب 10
همایش پایانی آتش نشان داوطلب 9
همایش پایانی آتش نشان داوطلب 8
همایش پایانی آتش نشان داوطلب 7
همایش پایانی آتش نشان داوطلب 6
همایش پایانی آتش نشان داوطلب 5
همایش پایانی آتش نشان داوطلب 4
همایش پایانی آتش نشان داوطلب 3
همایش پایانی آتش نشان داوطلب 2
همایش پایانی آتش نشان داوطلب 1

۱۰ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۵:۴۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید