یک فرصت ویژه برای کارآموزی

 ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
یک فرصت ویژه برای کارآموزی
فصل تابستان می‌تواند در فراغت از دوره تحصیل، یک فرصت ویژه برای همه نوجوانان شاداب و فعال باشد تا یک بار دیگه دور هم جمع شده و در کنار یکدیگر راه‌های تازه‌ی پیشرفت، یادگیری و حتی بزرگ شدن را بیاموزند. در این بین مطمئنا مسجد محله به دلیل برخوداری از یک فضای معنوی و آموزشی، می‌تواند بستر این رشد و تعالی باشد.

فصل تابستان می‌تواند در فراغت از دوره تحصیل، یک فرصت ویژه برای همه نوجوانان شاداب و فعال باشد تا یک بار دیگه دور هم جمع شده و در کنار یکدیگر راه‌های تازه‌ی پیشرفت، یادگیری و حتی بزرگ شدن را بیاموزند. در این بین مطمئنا مسجد محله به دلیل برخوداری از یک فضای معنوی و آموزشی، می‌تواند بستر این رشد و تعالی باشد:

شناسنامه مسجد

نام مسجد: مسجدالنبی(ص)

امام مسجد: حجت‌الاسلام سید سلیمان موسوی

آدرس مسجد: تهران، منطقه ۲، خیابان حبیب‌الله

کانون فرهنگی: فاطمه زهرا(س)

مسجدالنبی(ص) که از سال ۱۳۷۹ فعالیت‌های فرهنگی خود را آغاز کرده توانسته با همفکری و همکاری جوانان و معتمدان محل، به یکی از فعال‌ترین مساجد منطقه تبدیل شود:

ایده‌های مسجد

کانونی برای برنامه‌های تربیتی

اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و تربیتی بهانه‌ای شد تا در سال ۱۳۹۴ کانون و گروه فرهنگی هنری فاطمه زهرا(س) در مسجد شکل بگیرد. کانونی که می‌خواهد علاوه ‌بر اجرای فعالیت‌های علمی، قرآنی، ورزشی و تفریحی از نوجوان‌ها هم در برنامه‌های تربیتی مسجد هم استفاده کند.

یک فرصت ویژه برای کارآموزی

مسجدالنبی(ص) توانسته اهالی و نوجوانان محله را خانواده خود بداند برای همین هم، همت خود را بر اجرای برنامه‌های متنوع علمی، فرهنگی، هنری و آموزشی گذاشته است. نکته جالب آنجاست که نوجوان‌ها در خدمت مسجد هستند با اینکه با توجه به سن کم‌شان همگی کاردان نیستند اما کارآموزان خوبی هستند. در ماه مبارک رمضان هر شب ۴۵۰ نفر در مسجد افطار می‌کردند که همین نوجوان‌ها مراسم آن را به جز خرید مایحتاج اداره می‌کردند.

برگزاری کلاس‌های پیشرفته درسی

در مسجدالنبی مهم نیست در فصل مدرسه باشیم یا تابستان. فعالیت‌های درسی مسجد شامل آموزش ریاضی، علوم و در تابستان‌ها قرائت قرآن است. جالب اینجاست که کلاس‌های درسی مسجد پیشرفته است و اگر دانش‌آموزی درسش هم خوب باشد باز می‌تواند از این کلاس‌ها استفاده مفید کند. به همین دلیل گاهی تا ۲۵ نفر در کلاس‌ها حضور دارند.

رضایت خانواده اولین گام برگزاری اردو

از برنامه‌های مهم مسجد برگزاری اردوهای تفریحی و زیارتی است که در تابستان‌ها قوت می‌گیرد. از شرکت در اردوهای کوتاه‌مدت مانند نمایشگاه کتاب و نمایشگاه قرآن تا اردوهای چند روزه. مسجد تلاش کرده تا با تعهد دقت و احساس مربیان خود، به خانواده‌ها از باب اردوها اطمینان بدهد.

قرآن، تفریح، بازی

یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های مسجد، فعالیت‌های ورزشی است که شامل فوتبال‌دستی و پینگ‌پنگ است و در فضای مسجد و با تعداد زیادی از نوجوان‌ها در پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها برگزار می‌شود.تفریحات در کنار فعالیت‌های قرآنی و علمی باعث می‌شود که نوجوان‌ها از حضورشان در مسجد لذت ببرند.

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.