طرح کرامت

 ۱۳۹۴/۰۹/۰۳

خادمین محترم مساجد به جهت نقش­آفرینی ویژه و خاصی که در مدیریت مسجد دارا می­باشند باید از آموزش­های لازم و فنی و تخصصی در این زمینه برخوردار شوند که طرح کرامت به منظور این رشد و ارتقاء طراحی گردیده است.

عنوان طرح

محور خدمت

موضوع

توضیحات

کرامت

آموزش های عمومی

کلاس آموزشهای شناختی و مهارتی

(ناحیه­ای)

برگزاری کلاس­های آموزش ناحیه ای در موضوع آشنایی با وظایف و ماموریت­های خادم، اخلاق و آداب خادمی، سلامت و بهداشت، ایمنی و تاسیسات، امنیت و حفاظت فیزیکیبرای خدام بزرگوار موضوع این برنامه آموزشی است.

عضویت در سامانه آموزش پیامکی

ایجاد پل ارتباطی به جهت ایجاد انگیزش های خدمتی و ارائه نکات خرد آموزشی از طریق پیامک که امکان و ابزاری فراگیر و دسترس می باشد از دیگر خدمات معاونت آموزش برای خدام محترم است که در فواصل زمانی معین در موضوعات مورد نظر پیامک­های اختصاصی و کاربردی را برای این عزیزان ارسال خواهد نمود.

اشتراک ویژه­نامه آموزشی

به منظور برقراری ارتباط دائمی و فصلی با خدام محترم به جهت ارائه آخرین توصیه ها، آموزش ها و اطلاعات به این رده از کارگزاران، ویژه نامه اختصاصی با لحاظ شرایط کاری و فرهنگی این قشر خدمتگزار طراحی و تقدیم خواهد شد.

ملاحظات

- کلاس­های آموزشی به همت مدیران نواحی و هدایت و حمایت معاونت آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد در محل ناحیه برگزار خواهد شد.

- امام جماعت محترم در بخش فرم ثبت­نام نسبت به ثبت نام خادم مسجد در برخورداری و شرکت وی در برنامه های آموزشی ضرورتاً اقدام نماید.

- کلاس­های آموزشی همراه با ارائه محتوا و بسته­های آموزشی و آزمون و مسابقات برای خدام همراه خواهد بود.

- جهت عضویت در سامانه پیامکی شماره همراه خادم مسجد را در فرم ثبت نام به طور دقیق حتماً ثبت نمایند.

- ویژه­نامه خدام با لحاظ سطح سواد و نیازمندی­ها و ذائقه و علاقه­مندی­های این بزرگواران تدوین و ارائه خواهد شد.

آموزش­های تخصصی

دوره آموزش های تخصصی کوتاه مدت

معاونت آموزش در تفاهم همکاری با دانشگاه جامع علمی­کاربردی اقدام به طراحی و تاسیس رشته تخصصی برای خدام نموده است­که بر طبق مساله­ها و موضوعات طراحی شده نظام­آموزشی در چهار­ بخش تک­درس، پودمانی،­کاردانی و­کارشناسی در­حال تنظیم است.

بخشی از خدام محترم دارای سطح سواد آموزشی مناسب برای حضور در بخش تخصصی می­باشند، بدین جهت دوره آموزش­های تخصصی که به صورت تک درس و تک پودمان خواهد بود برای داوطلبان این امر برگزار خواهد شد.

در بخش تحصیلات دانشگاهی نیز اولین دوره از خدام با یک ظرفیت 40 نفره به عنوان اولین ورودی مقطع کاردانی خدمت مسجد ثبت نام و پذیرش خواهند شد.

مقطع کاردانی دانشگاه در رشته خدمت مسجد

ملاحظات

- دوره­های تخصصی برای خدام دارای مدرک دیپلم و سقف سنی حداکثر 50 برگزار می­گردد.

- دوره­ها در همان موضوعات اشاره شده در آموزش­های کلاسی می­باشد ولیکن به صورت کاملاً تخصصی ارائه خواهد شد.

- شرکت کنندگان در دوره­های تخصصی برخوردار از گواهی معتبر دانشگاه جامع علمی کاربردی خواهند شد. حتی برای تک درس و پودمانی­ها

- دوره اول کاردانی از طریق پذیرش و مصاحبه انجام خواهد شد و افراد پذیرفته شده برخوردار از حمایت مالی خواهند بود.

 

 

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.