طرح فیضیه (امور درسی)

 ۱۳۹۴/۰۹/۰۳

این طرح با هدف انجام حمایت­های درسی به منظور تکمیل و اتمام دروس حوزوی ائمه جماعات در همکاری و هماهنگی و تایید معاونت آموزش حوزه علمیه قم و تهران طراحی و در چهار خدمت به شرح ذیل تقدیم می­گردد.

عنوان طرح

محور خدمت

موضوع

توضیحات

فیضیه

امور درسی

آزمون تکمیل نواقص درسی

(دوره­ مقدمات و سطح)

برخی از طلاب، دوره مقدمات و یا سطوح حوزوی را به اتمام رسانده ولیکن در آزمون برخی از دروس اصلی یا جنبی شرکت نکرده و در نتیجه فاقد نمره می­باشند. لذا پرونده تحصیلی آنها به جهت همین تک درس­های باقی­مانده دارای نقص بوده و برخوردار از گواهی اتمام سطح نمی­شوند. برنامه­ریزی جهت رفع نواقص پرونده تحصیلی موضوع این خدمت می­باشد.

برگزاری کلاس­های تک درس با آزمون اختصاصی

برخی از اعزه، یک پایه تحصیلی آنها به خاطر یک تک درس باقی­مانده از دروس اصلی حالت تعلیق و تاخیر پیدا کرده است و بعضا باعث توقف در ادامه تحصیل گردیده. برنامه­ریزی جهت برگزاری کلاس فشرده همراه با آزمون اختصاصی و ارتقاء به پایه بالاتر موضوع این خدمت آموزشی می­باشد.

برگزاری آزمون­های شفاهی

از جمله آزمون­های حوزوی جهت اتمام دوره­های تحصیلی و تکمیل یک پایه درسی آزمون شفاهی دروس می­باشد، که بعضا افراد فاقد نمره شفاهی پایه­های اولی می­باشند.

برنامه­ریزی جهت برگزاری آزمون­ شفاهی از دروس حوزوی موضوع این خدمت آموزشی است.

ادامه تحصیل غیر حضوری در سطح 2 و 3

ائمه محترم جماعات به جهت تمرکز در امر مسجدداری و یا دیگر فعالیت های شغلی و سختی تردد در شهر تهران بعضا از ادامه تحصیلات حوزوی و تکمیل مدارج خود باز مانده اند. بهره مندی از امکان تحصیل غیرحضوری و فعال سازی پرونده درسی ائمه محترم جماعات استان تهران به عنوان افراد دارای شرایط، از اهداف این خدمت آموزشی می باشد.

شرایط

- برخورداری از پرونده تحصیلی در مرکز مدیریت حوزه علمیه قم و یا تهران

- نبود منع آموزشی از ادامه تحصیل فرد به جهت قوانین و مقررات حوزوی.

ملاحظات

- این خدمات پس از ثبت نام داوطلبان و دریافت مدارک و بررسی ارزیابی تحصیلی افراد و موافقت حوزه علمیه قابل اجرا برای فرد داوطلب خواهد بود.

- سعی بر این است که در سال جاری اولین دوره آزمون­های تکمیل نواقص به طور هم­زمان برای تمامی سطوح و پایه ها و همچنین کلاس­های تک درس و آزمون­ اختصاصی برگزار گردد و آزمون­های شفاهی نیز حداقل دو بار در سال اجرا گردد.

- اطلاعات تکمیلی پیرامون میزان دروس و زمانبندی­های درسی را در سایت معاونت آموزش حوزه علمیه در بخش غیرحضوری ملاحظه و مطالعه نمایند.

- مکان برگزاری آزمون­ها و کلاس­ها در شهر تهران و در ساختمان آموزشی محراب خواهد بود.

- برنامه زمان بندی شده آزمون­های دروس و روز و ساعات برگزاری متناسب با وقت ائمه محترم جماعات تنظیم و به پذیرفته شدگان اعلام خواهد شد.

- برای آزمون­های شفاهی علاوه بر ثبت نام در فرم ارائه شده در این دفترچه، قبل از موعد برگزاری آزمونهای شفاهی اطلاع رسانی و ثبت نام پیامکی نیز انجام خواهد شد.

- پس از اعلام موافقت و ثبت نام داوطلب در تحصیل غیرحضوری از طریق دفترچه حاضر، دریافت اطلاعات و مدارک مورد نیاز توسط معاونت آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد انجام و اقدامات تکمیلی جهت ثبت نام و ادامه تحصیل صورت خواهد پذیرفت.

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.