طرح حکمت (فعالیتهای علمی)

 ۱۳۹۴/۰۹/۰۳

طرح حکمت با هدف توجه به بُعد علمی و پژوهشی ائمه محترم جماعات و زمینه­سازی رشد و ارتقاء در این زمینه طراحی گردیده و در هماهنگی با معاونت پژوهش حوزه علمیه و دیگر مراکز علمی به ارائه خدمات در این حوزه خواهد پرداخت.

عنوان طرح

محور خدمت

موضوع

توضیحات

حکمت

فعالیت های علمی

فراخوان آثار تالیفی ائمه جماعات

شناسایی ائمه جماعات دارای تالیف و دریافت آثار تدوینی به منظور بهره مندی فرهنگی، آموزشی مرکز و تقدیر از آثار فاخر و برتر از طریق انجام داوری در قالب جشنواره آثار و تالیفات.

اشتراک خبرنامه علمی، پژوهشی، آموزشی

معاونت آموزش با هدف اطلاع رسانی آخرین اخبار و رویدادهای علمی، پژوهشی و آموزشی که به نحوی مرتبط با موضوع مدیریت و امامت مسجد می باشد، اقدام به طراحی یک خبرنامه در این زمینه نموده است. اولین شماره خبرنامه در سال جاری تقدیم خواهد شد.

دوره آموزش روش پژوهش، تحقیق و تالیف

برخی از ائمه جماعات دارای توان اولیه تحقیق و تالیف و بعضا علاقه مند به فراگیری روش ها و تقویت توامندی های خود در حوزه پژوهش، تحقیق و تالیف می باشند. بدین منظور اولین دوره تخصصی و اختصاصی این موضوع توسط معاونت آموزش در مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار خواهد شد.

هدایت و حمایت از تدوین پایان نامه سطح 3 و 4 حوزوی

راهبری عالی امور مساجد در ارتقاء و دستیابی به مسجد طراز انقلاب اسلامی ناظر به پاسخگویی علمی و دینی به برخی از مساله­ها و موضوعات اصلی در این زمینه می­باشد.

چنانچه در هماهنگی با حوزه علمیه، ائمه جماعاتی که آماده ارائه پایان نامه سطح 3 و 4 خود می باشند مساله­ها و موضوعات اصلی در امر مسجد را به عنوان موضوع پایان­نامه انتخاب نمایند، مرکز می­تواند در حمایت مادی و معنوی از این اقدام شایسته برنامه­ریزی­های لازم را صورت دهد که این خدمت ناظر به این امر مهم طراحی شده است.

شرایط

- برای شرکت در فراخوان آثار داشتن تالیف در قالب کتاب (اعم از چاپ شده و چاپ نشده) لازم می باشد.

- خبرنامه از خدمات عمومی فراگیر می­باشد که برای تمامی ائمه جماعات ارسال می­گردد.

- شرط بهره­مندی از حمایت پایان­نامه، اتمام دروس سطح 3 و 4 و برخورداری از شرایط انتخاب موضوع و ارائه پایان نامه براساس قوانین آموزشی حوزه ­می­باشد.

ملاحظات

- ثبت نام بابت فراخوان از طریق فرم انتهایی این دفترچه و یا مراجعه به سایت معاونت آموزش تا پایان آذر ماه امکان پذیر خواهد بود. با انجام ثبت­نام، تماس معاونت با صاحبان اثر جهت اعلام نحوه ارسال اثر صورت خواهد پذیرفت.

- به جهت محدودیت در تعداد شرکت کنندگان جهت دوره روش پژوهش و با لحاظ یک بار برگزاری آن در سال 94 ، پس از ثبت نام اولیه از طریق فرم در دفترچه، معاونت در تماس با داوطلبان، فرم دوم ثبت نامی را تکمیل و افراد پذیرش شده را اطلاع­رسانی خواهد نمود.

- مکان برگزاری دوره روش پژوهش در شهر تهران و ساختمان آموزشی محراب خواهد بود.

- داوطلبان محترم برای بهره­مندی از حمایت در پایان­نامه در فرم ثبت­نام سطح تحصیلی و موضوع پیشنهادی پایان­نامه خود را اعلام نمایند. معاونت در تماس با داوطلبان محترم در تعیین و نهایی سازی موضوع اقدام نموده و مراحل بعدی کار را اعلام خواهد نمود.

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.